Δευτέρα 7 Μαΐου 2012

Οδηγός αγοράς

Με τα σημερινά (2012) οικονομικά δεδομένα, η Ελληνική αγορά αυτοκινήτου έχει καταρρεύσει. Κυρίως τα αυτοκίνητα "μεγάλου" (κατά το κράτος) κυβισμού έχουν χάσει κάθε εμπορική αξία. Έτσι και οι 944 δύσκολα αλλάζουν χέρια και όταν αυτό γίνεται, το τίμημα είναι πολύ μικρότερο από παλιά. Οι περισσότερες παραμένουν ακίνητες με τις πινακίδες τους παραδεδομένες στην εφορία. Είναι όμως σχεδόν σίγουρο πως αν κάποιος ενδιαφέρεται να αποκτήσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα βρει κάποιο που θα του ταιριάζει, ακόμα και μετά από πολύ ψάξιμο.

Ποιά τα ετήσια πάγια έξοδα μιας 944;

Με την παρούσα φορολογική νομοθεσία, ο κάτοχος μιας καθόλα νόμιμης 944 με πινακίδες κυκλοφορίας υπουργείου, επιβαρύνεται με :

Τέλη κυκλοφορίας : 880 ευρώ
Έκτακτη εισφορά "υψηλού" κυβισμού: 0 ευρώ. Υπάρχει περίπτωση όμως, η 1η άδεια  στην Ελλάδα να έχει εκδοθεί μετά το 2002. Τότε για άδειες μέχρι το 2005 πληρώνει 276,5 ευρώ και για νεότερη 395 ευρώ!
Ασφάλεια: από 500 ευρώ το έτος. Το ποσό αυτό μπορεί νόμιμα να μειωθεί αν ο ιδιοκτήτης γίνει μέλος κάποιας λέσχης ιστορικών αυτοκινήτων και εγγράψει το όχημά του ως youngtimer (οχήματα 20 έως 30 ετών) και να επωφεληθεί από το πακέτο ομαδικής ασφάλισης που παρέχεται. Να διευκρινιστεί πως με αυτόν τον τρόπο σε καμία περίπτωση δεν εξαιρείται τελών κυκλοφορίας ή τεκμηρίων.

Το σύνολο είναι λοιπόν κοντά στα 1400 ευρώ, ποσό που μπορεί να μειωθεί περαιτέρω με τον τρόπο που αναφέρθηκε.

Η 944 ως ιστορικό όχημα

Από 1/1/2012, οι πρώτες 944 που βγήκαν από το εργοστάσιο το 1982, συμπληρώνουν 30 έτη ζωής. Δύνανται να χαρακτηριστούν ως ιστορικά οχήματα και να παραλάβουν τις ειδικές πινακίδες από τις αρμόδιες λέσχες της χώρας μας. Αυτές οι πινακίδες επιβάλλουν μεν πολύ περιορισμένη κυκλοφορία μόνον για τις απαραίτητες επισκευές - δοκιμές και συμμετοχή σε δραστηριότητες της λέσχης, απαλλάσσουν δε το όχημα από τέλη κυκλοφορίας και τεκμήρια. Αν εξετάζουμε κάποια περίπτωση με ιστορικές πινακίδες το πρώτο πράγμα που πρέπει να ελεγχθεί είναι αν το αυτοκίνητο τις διαθέτει νόμιμα. Το βασικότερο (και σπανιότερο) είναι να βρίσκεται νόμιμα στη χώρα και είτε ταξινομήθηκε κάποια στιγμή ως καινούριο ή μεταχειρισμένο, είτε να εισηχθεί ατελώς ως ιστορικό αντικείμενο. Φυσικά πρέπει να πληρεί και τις προϋποθέσεις της 30ετίας, αν και παλαιοτέρα ίσχυε η 25ετία και ενδέχεται ορισμένοι να πρόλαβαν να εκδώσουν νόμιμα πινακίδες και για νεότερα αυτοκίνητα.

Σημεία προσοχής

Προσοχή γιατί μπορεί να μπλέξεις...
Τις δεκαετίες του 1980 και του 1990 οι φόροι στα εισαγόμενα αυτοκίνητα ήταν τεράστιοι. Για αυτόν τον λόγο στην Ελλάδα κυκλοφορούν πάρα πολλές 944 που είναι αποτέλεσμα μετατροπής από το προηγούμενο μοντέλο την 924. Κάτι τέτοιο μπορεί εύκολα να διαπιστωθεί από τον αριθμό πλαισίου. Τις περισσότερες φορές η ποιότητα των μετατροπών είναι κακή και η συλλεκτική τους αξία μηδενική. Επιπλέον, η μετατροπή επιφέρει αλλαγές σε πολλά δομικά μέρη του οχήματος με συνέπεια να χάνονται τα οδηγικά χαρακτηριστικά του γνήσιου και η ασφάλεια σε περίπτωση ατυχήματος να πάει περίπατο. Το χειρότερο σενάριο είναι να πέσουμε σε αυτοκίνητο που να είναι γνήσιο 944 αλλά να έχει χαρτιά και αριθμό πλαισίου από 924, πράγμα που σημαίνει πως μπορεί να βρεθούμε πολύ μπλεγμένοι καθώς μπορεί να πρόκειται για κλεμμένο ή παράνομα εισηγμένο στη χώρα όχημα.


Συντήρηση

Είναι δεδομένο πως ένα σπορ αυτοκίνητο σαν την 944 έχει και ειδικές απαιτήσεις από τον κάτοχο. Πρόκειται για σχετικά αξιόπιστα αυτοκίνητα που αν προσεχθούν βγάζουν πολλές εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα. Το κακό στην Ελλάδα είναι ότι πολλές 944 έχουν πέσει σε ακατάλληλα χέρια και έχουν κακοποιηθεί από αυτά αλλά και από άσχετους μάστορες. Ακόμα και η αντιπροσωπία δεν διαθέτει εμπειρία σε αυτά τα μοντέλα. Για αυτόν τον λόγο ο κάτοχος πρέπει να απευθυνθεί σε ανεξάρτητα συνεργεία αλλά και να μάθει να κάνει κάποια πράγματα μόνος του. Όσον αφορά τα ανταλλακτικά, υπάρχουν τα πάντα και σε πάρα πολύ καλές τιμές στο διαδίκτυο. Επίσης, η on line κοινότητα στο εξωτερικό είναι πολύ μεγάλη, και πάντα θα βρεθούν απαντήσεις και λύσεις στα προβλήματα.

Σελίδα με Οδηγίες για τις περισσότερες εργασίες που θα χρειαστεί μια 944.

Αναλυτικοί οδηγοί αγοράς


Ακολουθούν σύνδεσμοι από όπου μπορείτε να κατεβάσετε δύο καλούς Αγγλικούς οδηγούς αγοράς για Porsche 944.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου